Thuisonderwijs 27 april

27 april

Taal:
🎡Kan je raden, kan je raden.
Van tierelierelier, van tierelierelier.
Kan je raden, kan je raden?
Platte vraagteken concept | Gratis VectorWat is het juiste boerderijdier?🎡

Ik ben roze en heb een krul in mijn staart Varken 
Ik heb een sik en zeg: meh Geit 
Ik heb een lange staart en zeg piep Muis
Ik knabbel graag op een wortel en heb lange oren Konijn
Ik heb een mooie staart en kan een kar trekken Paard 
Ik heb een rode kam, een snavel en maar twee poten Haan
Ik loei en geef melk Koe Ik heb een mooie staart en kraai ’s morgens heel vroeg Haan
Ik heb mooie wol en word een keer in het jaar geschoren Schaap

Ik zie ik zie wat jij niet ziet...
Kijk op deze praatplaat, laat uw kl een dier beschrijven en iemand anders moet raden over welk dier het gaat.
Je kan dit eventueel eerst zelf eens doen als voorbeeld. Als uw kl niet goed weet hoe hij het dier kan beschrijven kan u sturende vragen stellen. Welke kleur heeft het? Hoeveel poten heeft het? Is het groot of klein?


Rekenen:
Wie moet er waar?
tijd voor de dieren om te gaan slapen in hun stal!
Maar wie moet er waar slapen??
Nodig:
Een doos, dit is de stal.
Een dier naar keuze.
Zet nu de dieren op de juiste plaats.

  • Zet de koe IN de stal
  • Zet de koe VOOR de stal
  • Zet de koe NAAST de stal
  • OP
  • ACHTER
  • ONDER
πŸ¦†2e kleuterklas:Laat iemand deze opdrachten geven 
πŸ¦†3e kleuterklas: Maak kaartjes door een "stal" te tekenen en stippen te zetten naast, op, in,... draai deze om en laat uw kl een kaartje kiezen, dit uitvoeren en nadien benoemen waar het dier staat.
Schrijfpatronen | Schrijflessen, Schrijven, Werkbladen

Motoriek:
Voor wie stoepkrijt heeft, teken grote schrijfpatronen op de grond. Laat uw kl hier over stappen, voetje voor voetje. Als het goed weer is kan je dit ook doen op blote voeten. Maak je voeten eerst nat en stap over het patroon. Zo zie je jou natte voeten op de grond πŸ‘£πŸ’§πŸ’¦


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laatste weekbriefje van het schooljaar....

Beste ouders,   Dit iet swat vreemde schooljaar zit er op!  Helaas wilt dat zeggen dat we ook afscheid moeten nemen van de helft van ons kla...